Vijesti

Uspon (54) Hrv. Leskovac: Iz života Bl. Marije Terezije od Sv. Josipa (5)

Uspon (54) Hrv. Leskovac: Iz života Bl. Marije Terezije od Sv. Josipa (5)

Uspon (54) Hrv. Leskovac: Iz života Bl. Marije Terezije od Sv. Josipa (5)

NAĆI SEBE TRAŽEĆI BOGA

 BOG ANNE MARIJE TAUSCHER

Kad je osoba jednom postala svjesna svoje potpune ovisnosti o Bogu, počinje potraga za Bogom, tj. pitanje se ovako postavlja: „Tko je Bog za mene?“, dapače: „Tko je moj Bog?“ Tko je Bog za Annu Mariju?

 Draga Providnost

Nema sumnje da Anna Marija doživljava Boga kao dragu Providnost koja se aktivno brine za nju. Osnovni izražaj te vjere jest uvjerenje da je djelo koje ona mora ustanoviti djelo Božje, prema tome, Bog će se i pobrinuti da se otklone sve poteškoće. Ona ne gubi povjerenje u Providnost ni u najbezizglednijim situacijama. Njezina životna priča vrvi velikim i malim događajima i doživljajima koji graniče s nevjerojatnim gdje ona očito doživljava Providnost.

Uronjenost u Boga nipošto ne znači „izgubljenost“ za ovaj svijet, naprotiv, čini osobu „božanski pronicljivom“, a Anna Marija to jest. Osoba, naime, gleda na svijet, na ljude i na stvari iz drukčije perspektive Božjeg gledanja. Anna Marija donosi odluke i poduzima korake koji, ljudski gledano, graniče s ludošću! Ali to je logika Evanđelja, to je logika vjere: ono što je ludo u očima svijeta, to je Bog izabrao da postidi mudre i jake ovoga svijeta.

Dobri Pastir

Premda je „draga Providnost“ najdraža slika Božja u svijesti Anne Marije, u različitim trenucima njezina života i duhovnog uspona možemo prepoznati i druge slike o Bogu. Kod prvog putovanja u Rim On je za nju Dobri Pastir.

Krenule su na put na blagdan Sv. Ivana od Križa, 24. Studenoga: bila je ponoć kad najednom odjeknu zov: „Roma! Roma!“ Ostatak opisa moramo prepustiti njoj jer bismo inače izgubili osebujnost njezina stila: Nastojale smo dobiti vozilo pa, kako nam se u to doba noći nisu otvorila ni jedna samostanska vrata, odvezle smo se u hotel „Minerva“. Prvi put smo se probudile u Svetom gradu! Kako nam je srce drhtalo i kako smo žurile da stignemo do Sv. Petra! Kakvo divljenje ispuni svakoga tko stupi na Trg Sv. Petra i ugleda orijašku gradnju!

Polagano smo, pune pobožnosti, ulazile širokim stepenicama do ulaza. Ušle smo!

Svladana najdubljim osjećajima ljubavi i zahvalnosti, najradije bih odmah na ulazu pala na koljena.

Kako ja dolazim ovamo? Na tu mi je pomisao srce uzdrhtalo. O Bože, Tvoje milosrđe ne pozna granice! Ti, o moj Božanski Spasitelju, Ti si se smilovao Svome djetetu koje je, kao ono janješce na slikama „Dobrog Pastira“, dospjelo u trnje. Zakrvavljenim rukama izbavio si ga iz trnova grma zablude i odnio kući, k stadu k Crkvi! I evo, ja se sada nalazim u Svetom gradu, u Jeruzalemu Novog zavjeta! Ja, bijedno dijete pustinje! (DB, 67).

Ovaj snažan doživljaj govori i o tome kako je Anna Marija duboko doživjela svoje obraćenje, upravo kao Božje djelo. Premda nije imala nikakvu „krivnju“ zato što je bila rođena u protestantskoj vjeri i kao mlada djevojka živjela duboko religioznim životom i moralno bila uvijek na visini, ona doživljava sebe kao izgubljenu ovcu koji je Bog, Dobri Pastir, našao i na ramenima ponio kući. Bog je, dakle, za Annu Mariju brižan Otac i to je izvor sve njezine aktivnosti. Ovako piše M. Bernardi od Presvetog sakramenta: „Vjerovati u svemogućega Boga, a nemati u njega povjerenja, to je potpuno neshvatljivo.“

Nastavlja se…

 Izvor: ZKL-BSI Hrvatski Leskovac Uspon (54) veljača 2015.

 

Kategorija Vijesti
Tagovi , ,

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

5 × 4 =

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current month ye@r day *