Vijesti

Uspon (57) Hrv. Leskovac

Uspon (57) Hrv. Leskovac

Uspon (57) Hrv. Leskovac

NAĆI SEBE TRAŽEĆI BOGA 

BOG ANNE MARIJE TAUSCHER

Žena šutnje

Među krepostima Anne Marije Tauscher valja se zaustaviti na jednoj koja je nekako zašla u zaborav: šutnja. Ima majka Marija Terezija od Sv. Josipa tri okružnice koje na prvi pogled mogu zvučati «tvrdo» za uši današnjih ljudi, ali pozorno čitanje otkriva u njima puno bisera duhovne teologije. Jedan od tih bisera jest smisao i vrijednost šutnje. Ovako piše:

«Ako netko želi reformirati jednu redovničku zajednicu u kojoj je popustilo obdržavanje pravila, tada sveci preporučuju da je potrebno nanovo uspostaviti šutnju kako propisuju konstitucije. Kad bi se obdržavala šutnja, u kratkom bi se vremenu u zajednici vratila prvotna revnost i ponovno bi postala blagoslovom i primjerom svima koji dolaze u dodir s tim samostanom. Ali isto vrijedi i za svaku pojedinu redovničku osobu. Stoga svaka moja draga sestra, koja bude čitala ove retke, neka ozbiljno ispita sebe kako poštuje šutnju koju naša sveta pravila s riječima velikoga apostola naroda, Sv. Pavla, tako snažno naglašavaju, a naše Konstitucije još detaljnije određuju. A ovo vrijedi ne samo za novakinje i mlade zavjetovane sestre, nego još više za profese. Stare sestre i majke, kao poglavarice koje misle da su oslobođene od ovog pravila, kao da su zaboravile ozbiljnu opomenu Sv. Jakova! Kakva sve zla proizlaze iz zla jezika!» (Seid wachsam, 76)

Zatim opisuje kako vanjska šutnja ostaje prazna ako nema pokrića u mislima i duši. Šutnja je, naime, nutarnji duhovni stav, a ne samo vanjska disciplina. Da bismo shvatili dubinu intuicije majke Marije Terezije, bit će korisno pozabaviti se malo duhovnošću šutnje.

Pojam šutnje ima puno značenja. Pozitivni oblici šutnje su npr. udubljenost u kontemplaciju ili šutnja zaljubljena pogleda. Negativni oblici šutnje su prkosna, egoistična i prijeteća šutnja. Šutnja nadalje može biti prijateljska, diplomatska, ritualna, kao što se događa u crkvi, knjižnici ili kazalištu, ali može biti i šutnja iz straha, neugodnosti ili bojažljivosti. Šutnja može biti vanjska i nutarnja, istinska i lažna.

Pustinjski oci su visoko cijenili šutnju kao izražaj duhovnoga, moralnog, asketskog i mističnog života, kao izražaj njihova izbora pustinje. Opat Arsenije je običavao govoriti: «Često sam se pokajao što sam govorio, ali nikada što sam šutio.» Šutnja pustinjaka nije međutim bila neplodna, prkosna šutnja, nego puna sadržaja, kontemplacije, šutnja koja se hranila iz ljubavi prema Bogu. Uzor za religioznu šutnju jest Krist Gospodin koji se znao povlačiti na osamljena mjesta da tamo moli.

Izvor: ZKL-BSI Hrvatski Leskovac Uspon (57) svibanj 2015.

 

Kategorija Vijesti
Tagovi , ,

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

nine − seven =

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current month ye@r day *