Duhovni kutak

Uspon (92) Hrv. Leskovac

Uspon (92) Hrv. Leskovac

Uspon (92) Hrv. Leskovac

NAĆI SEBE TRAŽEĆI BOGA

 Teologija patnje

Prema istraživanjima američkoga isusovca-psihologa D. P. Foleya, moguće je razlikovati 11 različitih stavova prema vlastitoj patnji.”

  1. Patnja kao kazna: Osoba vidi svoju patnju kao Božju kaznu za svoje grijehe; ljuti se na sebe ššto je svojom glupošću navukla na sebe ovu kaznu, a mogla ju je izbjeći; istodobno osjeća zavist prema drugima koji su možda, po njezinoj procjeni, barem isto toliko griješešili, ako ne i više, ali njih nije zadesila ista kazna pa stoga držiži Boga nepravednim.
  2. Patnja kao kušnja: Osoba vidi patnju kao Božju kušnju, ali ne vidi zaššto zapravo ova kušnja. Može se javiti ogorčenost u duši kad se učini da je kušnja prevelika ili kad se dogodi da neki od njezinih najbližih podlegne kakvoj kušnji, npr. počini samoubojstvo zbog neizlječive bolesti ili počne sumnjati u Božje sveznanje jer mu se čini kao da je Bog krivo procijenio izdržljivost osobe pa joj pripustio veću kušnju od one koju može podnositi.
  3. Patnja kao nesreća: Osoba drži da se nesreće i patnje događaju slučajno pa se osjeća nesretnom što se to upravo njoj moralo dogoditi. Ovako razmišlja: »Nažalost, ja nemam sreće, uvijek se meni događaju takve stvari.« Može se osjećati žrtvom slijepe sudbine, što se slučajno našla na krivu mjestu: » Da barem nismo krenuli na put toga nesretnog dana, ne bi nam se dogodila ta nesreća na autocesti.« I opet se radi o manjkavoj predodžbi o Bogu kao da se neke stvari događaju mimo njegove moći, izmiču njegovoj kontroli.
  4. Patnja kao posljedica zakona naravi: Osoba misli da se bolesti i nesreće događaju automatski zbog poremećenosti prirodnih zakona pa nema drugoga izlaza nego ih podnositi strpljivo. Osoba vjeruje u Boga, ali se katkad javljaju sumnje u njegovu svemoć, osobito kad ne stiže priželjkivano čudo. Nerijetko se čuje i od dobrih vjernika kako ponavljaju ogorčeni: » Pa, toliko smo se molili, zavjetovali, davali milostinju, a Bog nam nije uslišao molitvu, naše dijete je umrlo … « Pozitivan pomak je međutim u tome da u ovome stavu osoba ne gleda na Boga kao na izvor patnje, nego na onoga koji može spašavati i iz patnje.

Izvor: Uspon (92) siječanj 2019.

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

20 − 1 =

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current month ye@r day *